Tijd voor the next level

Blogheaders.png

Het is alweer bijna 2 jaar geleden dat ik er steeds meer van begon te dromen om 1 op 1 vrouwelijke ondernemers te helpen bij hun marketing.

Hoe ik dat precies moest gaan vormgeven, zag ik nog niet helemaal voor me.

Tot een vriendin opperde dat het vak van virtual assistant echt iets voor mij was. Ik googelde en er ging een wereld voor me open. Dit was inderdaad precies wat ik zocht.

Ik ging 2 dagen minder in loondienst werken, volgde een training en een opleiding en een halfjaar later stond mijn website.

Al snel kreeg ik mijn eerste klanten en eind december 2017 besloot ik dat ik op de eerste werkdag van het nieuwe jaar helemaal voor het zelfstandig ondernemerschap zou gaan.

Inmiddels zijn we alweer ruim een jaar verder en heb ik ontzettend veel geleerd.

Onder andere dat ik als VA niet alles uit mezelf kan halen wat erin zit. Dat mijn klanten niet de resultaten behalen met hun marketing die ze zouden kúnnen behalen. Dat frustreerde me mateloos.

Het voelde steeds minder goed om uitvoerend werk te doen voor klanten, wetende dat het zoveel beter zou kunnen.

Kortom: ik voelde me niet meer happy als VA.

In plaats daarvan wilde ik ondernemers leren hoe ze een goed geoliede marketingmachine kunnen opzetten, waarmee ze continu nieuwe klanten blijven aantrekken. Maar dan wel op een authentieke en integere manier. Zonder marketingtrucjes dus.

Dit betekent dat Regel Renske ophoudt te bestaan en dat ik verderga onder mijn eigen naam, met een traject van 12 weken: WAVE.

WAVE staat voor: Waardevolle content + Authenticiteit + Verbinding = de Enige keus zijn voor je klanten

Waardevolle content: je leert hoe je content creëert waar je ideale klant écht iets aan heeft. Hiervoor is het heel belangrijk dat je écht scherp hebt waar je ideale klant mee worstelt.

Authenticiteit: je wilt niet zomaar content maken, je wilt content maken die alleen jíj kunt maken. Daarvoor is het belangrijk dat je weet wat jou anders maakt dan mensen die hetzelfde doen als jij. Als je dat weet, zul je merken dat concurrentie niet bestaat en word je niet meer onzeker van je ‘concurrentie’.

Verbinding: doordat je zulke waardevolle content deelt en een heel eigen visie op je vakgebied uitdraagt, creëer je een oprechte connectie met je doelgroep. Ze worden fan van je!

Enige keus: doordat jij een band met je fans hebt opgebouwd, denken ze alleen maar aan jou op het moment dat ze er klaar voor zijn het probleem op te lossen waar jij ze bij kunt helpen.

Het is een online groepsprogramma met begeleiding, waarin je onder andere leert:

  • wat jou anders maakt dan anderen die ongeveer hetzelfde doen als jij, zodat je dit kunt benadrukken in je marketing.

  • wie jouw ideale klant is en hoe je heel scherp krijgt waar deze mee worstelt (heel belangrijk om 'magnetiserende' content te kunnen maken).

  • hoe je een contentplanning opstelt, zodat je niet elke week loopt te stressen wat je nu weer moet posten.

  • waar je content over kunt gaan maken voor je social media kanalen en je nieuwsbrief, zodat je nooit meer zonder inspiratie zit. Je leert welke typen posts je nodig hebt voor een maximaal effect.

  • hoe je de content die je al gemaakt hebt optimaal kunt hergebruiken.

  • hoe je zonder dat het je veel extra tijd kost een of zelfs meerdere waardevolle weggevers kunt maken om je e-maillijst te laten groeien.

  • hoe je je marketing zó kunt inrichten dat je er veel minder tijd aan kwijt bent, maar toch een groter bereik hebt (ja, dat lees je goed ;-))

Daarnaast krijg je veel ruimte om te oefenen met het maken van content en geef ik je feedback. Na afloop van dit traject heb je een goed geoliede marketingmachine die je voortdurend nieuwe klanten oplevert, zonder dat het een dagtaak voor je is.

Gedurende het hele traject heb je mij als mentor aan je zijde: ik ben je vraagbaak, ik pep je op als je het even niet meer ziet zitten en ik vier je successen samen met jou. En je bent niet alleen, maar kunt meeliften op de energie van de andere deelnemers.

Op 1 april start de eerste lichting WAVE’ers. Een kleine pilotgroep van maximaal 5 personen, voor een pilotprijs in ruil voor jouw ongezouten feedback op het programma.

Renske HolwerdaComment