De blogcursus voor resultaatgerichte ondernemers

 
gifje blogcursus.gif
 

Goed, je hebt besloten dat je aan de slag wilt met bloggen 😄

Een uitstekend idee, want:

  • websites met een blog hebben 434% meer geïndexeerde pagina’s in Google (en dus een fors grotere kans om gevonden te worden).

  • bedrijven die bloggen krijgen 67% meer leads dan bedrijven die niet bloggen.

  • 70-80% van de internetgebruikers negeert advertenties en kijkt uitsluitend naar de organische zoekresultaten.

  • in tegenstelling tot social media posts, trekken blogposts nog jarenlang zoekverkeer en kunnen ze dus jaren later nog klanten opleveren. Zeker als je ze regelmatig oppoetst.

  • bloggen is de perfecte manier om jezelf te profileren als expert in je vakgebied.

  • bloggen is gratis en het is dus perfect voor bedrijven met een beperkt budget.

Oftewel: als je je bedrijf serieus op de kaart wilt zetten, is bloggen een must.

Toch hebben maar weinig ondernemers en bedrijven een succesvolle blog.

De voornaamste redenen:

  • Ze bloggen niet consistent.

    Marketingconsultant en auteur Mark Schaefer interviewde voor zijn boek Known bijna honderd ondernemers die een succesvolle onderneming hadden opgebouwd met behulp van content. Hij ontdekte dat er één factor was die ze gemeen hadden: ze zetten door, waar anderen opgaven.

    Voor jou is dat goed nieuws: als jij doorzet waar je concurrenten opgeven, win je 💪

  • De blogposts die ze schrijven zijn niet of slecht vindbaar in Google.

    Weet je wat de beste plek is om een lijk te begraven? Op de tweede pagina in Google. Sterker nog: de top 3 zoekresultaten krijgt de meeste kliks, daarna neemt het zoekverkeer heel snel af. Hoe waardevol je blogpost dus ook is: als-ie niet gevonden wordt, had je hem net zo goed niet kunnen schrijven.

  • Ze focussen uitsluitend op social media.

    Dit punt hangt samen met punt 1: het is niet echt motiverend om veel tijd te stoppen in het bloggen en dan geen reacties te krijgen op de blogposts die je schrijft.

    Op social media krijg je wel reacties en het lijkt dan een veel beter idee om je tijd aan social media te besteden, in plaats van aan het bloggen. Ik weet er alles van 🙈

Toch is het niet zo slim om je uitsluitend op social media te focussen, want:

  1. Je bent een speelbal van Facebook, Instagram, LinkedIn. Zij bepalen wat jouw volgers te zien krijgen, niet jij. Tenzij je diep in de buidel wilt tasten.

  2. Content maken voor social media kost ook veel tijd, maar levert ook veel minder op. Een social media post is na hooguit een paar dagen (of zelfs een paar uur) oud. Een blogpost levert nog jaren zoekverkeer (en dus potentiële klanten) op.

Ben jij inmiddels helemaal overtuigd van het belang van bloggen en wil je nu graag leren HOE je dit dan goed aanpakt? Schrijf je dan in voor mijn cursus Bloggen voor Ondernemers!

Dit gaan we doen:

Ochtendprogramma (10.00 - 12.30 uur, inloop vanaf 9.30 uur)

  • Een korte uitleg over SEO/zoekmachineoptimalisatie anno 2019

  • Hoe kom je aan onderwerpen om over te schrijven? Ik geef je geen standaardlijstjes met onderwerpen, maar leer je hoe je zelf onderwerpen kunt vinden die bij jouw bedrijf passen én die aanslaan bij je lezers.

  • Hoe schrijf je een content marketing mission statement (en waarom je geen letter op het digitale papier moet zetten voordat je dat gedaan hebt)? Bijna niemand schrijft zo’n statement en ik ga je tijdens de cursus uitleggen waarom jij fors in het voordeel bent als je dit wel doet!

  • Hoe doe je zoektermenonderzoek voor je blogpost? (je gaat zelf praktisch aan de slag)

Een heerlijke lunch 😋 (12.30 - 13.30)

Middagprogramma (13.30 - 16.30 uur)

In de middag maak je een opzet voor jouw eigen blogpost op basis van de research die je ‘s ochtends hebt gedaan.

Ik help je op weg met voorbeelden van typen blogposts die het altijd goed doen, je ontdekt uit welke 7 bouwstenen de perfecte blogpost bestaat en ik leer je De Edele Kunst van het Schrijven van Onweerstaanbare Headlines 😎

Voor wie is deze cursus?

Deze cursus is voor jou als je:

  • serieus aan de slag wilt met bloggen

  • beter wilt leren bloggen

  • wilt leren hoe je een blogpost opbouwt (je krijgt een handige template)

  • niet weet waar je over moet schrijven

  • wilt leren hoe je blogposts schrijft die gevonden worden in Google

  • vastloopt op SEO: hoe kom je aan zoektermen en hoe optimaliseer je je blogpost vervolgens voor deze termen?

  • wilt leren hoe je headlines schrijft waarop geklikt wordt

  • zin hebt in een lekkere lunch 😉

Dit neem je mee naar huis/krijg je in je mailbox:

  • Onwaarschijnlijk veel zin en inspiratie om aan de slag te gaan met bloggen 👊

  • Alle slides, inclusief lijstjes en checklists ✅ (lees: je krijgt geen lamme arm van het meeschrijven)

  • Toegang tot mijn Toolkit voor Bloggers 🛠️

    Kost dat? 💰

Jouw investering voor de cursus Bloggen voor Ondernemers is € 349,- exclusief btw.

Daarvoor krijg je behalve de cursus zelf koffie, thee, water, fruit, een heerlijke biologische lunch en (digitaal) cursusmateriaal. Je ontvangt een zakelijke factuur en kunt de kosten aftrekken van de belasting.

Datum en locatie

De cursus wordt op vrijdag 4 oktober 2019 gegeven in concept store Domo Eclectica in het centrum van Den Haag.

Over mij

👋 Hoi, ik ben Renske Holwerda. Friezin in Den Haag. Minimalist. Kattengek. Veellezer. Toekomstig tiny house-bewoonster. Content marketing nerd 🤓

Ik werkte 8 jaar lang als copywriter/redacteur en contentcreator op de marketingafdeling van een landelijk onderwijsinstituut. Daarna besloot ik voor mezelf te beginnen en zzp’ers en kleine bedrijven te gaan helpen met hun contentmarketing.

FAQ

Is er een bepaald kennisniveau nodig om mee te kunnen doen?

Nee, iedereen kan meedoen, of je nu nog moet beginnen of al een tijdje bezig bent.

Kan ik ook op een andere manier betalen?

Ja hoor, stuur me dan even een mailtje.

Deze datum komt me niet uit, wordt deze cursus nog eens gegeven?

In principe wel. Stuur me even een mailtje en ik houd je op de hoogte van nieuwe data!

Den Haag is nogal ver voor mij, kun je deze cursus ook op een andere locatie geven?

Als jij minimaal 3 personen bij elkaar weet te krijgen, kom ik naar jullie toe! Stuur me even een mail om de mogelijkheden te bespreken.

Is de lunch vegetarisch/veganistisch?

In het inschrijfformulier kun je specifieke dieetwensen aangeven, zodat ik hier rekening mee kan houden.

Ik heb een andere vraag

Mail me, dan mail ik je zo snel mogelijk terug 😊

Voor bedrijven

Deze cursus is ook beschikbaar als incompany-variant voor bedrijven. De prijs is afhankelijk van het aantal deelnemers. Neem even contact met mij op als je interesse hebt.